donderdag 20 juli 2023

Voors en tegens

Het is goed en onontkoombaar dat er vooruitgang is. Noem het mijn part evolutie. Als je jong, flexibel en ambitieus bent, ga je vaak mee in de vaart der volken. Je hebt dan als mens een goed gevoel bij de rol die je in de maatschappij speelt en bij de progressie die daarmee verband houdt. Het is een spelletje, maar soms lastig.

Ik ben vroeg in de weer vanochtend. Open de vaatwasser en ruim hem kopje voor kopje uit. Een aantal lijken er niet schoon. Wat blijkt, de vaatwasser heeft geprotesteerd. Hij heeft het bijltje erbij neergegooid. Omdat ik naar fitnesstherapie wil, wrijf ik met beide handen over mijn kale kop. Dit als alternatief van: Met de handen in het haar zitten. Weet je wat? Ik zet hem aan als ik op pad ga. Bij terugkomst is de vaat dan schoon.

Ja vriend, dat had je gedroomd. Ik zal met het teiltje en handsopje in de weer moeten. Is niet erg hoor. Moderniteit is niet altijd het leukste. Neem de zelfscansnelkassas bij de supermarkten maar. Als je eenmaal weet hoe zij werken, is het een eitje. Maar wie is er nu echt mee geholpen?

Dingen op de ouderwetse manier fiksen is soms het beste. Soms, want nu de vaat netjes staat uit te druipen en de moderniteit kuren vertoont …


5 opmerkingen:

  1. Zelfscansnelkassaas...ik hou van dit soort flexwoorden. Meervoudig vind ik ze nog leuker..dus heb jij een zelfscansnelkassaprobleem..even AH bellen...😅🤣😂

    BeantwoordenVerwijderen
  2. U bent vast een zelfscankassaprobleemoplosser

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Die heeft dan wel een zelfscansnelkassaprobleemoplosseropleiding gevolgd.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Nog een voordeel van de modernisering: een blog! Hoe anders krijg je anders jouw teksten bij ons, met een postduif?

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Je moet wel met de tijd mee anders versta je straks je kleinzoon niet meer,daar hoort ook zelfscan,vloggen,appen,skipen,zoom,enzo bij.

    BeantwoordenVerwijderen