donderdag 9 februari 2023

Pantoum

Een pantoum is een gedicht in een vorm die aan regels moet voldoen.
Vindt u ze?

 

Zoeken naar balans

 

eindelijk, ik ga weer op pad, vogelen
ik zit naast mijn vriend, de chauffeur
buiten berijpt de vorst groene velden
in stilte geniet ik van grazende ganzen

ik zit naast mijn vriend de chauffeur
we praten over wat ons bezig houdt
in stilte geniet ik van grazende ganzen
accepteren en laten dat is nu het beste

we praten over wat ons bezig houdt
kou, stramheid, onbalans, frustratie
accepteren en laten dat is nu het beste
even genieten van wat wel lukt

kou, stramheid, onbalans, frustratie
wel aan werken natuurlijk, maar nu
even genieten van wat vast wel lukt
door optimistisch en positief te zijn

wel aan werken natuurlijk, maar nu
berijpt buiten de vorst groene velden
door optimistisch en positief te zijn
ben ik eindelijk weer op pad, vogelen

 

Peter, een vriend, was bij mij en schreef over zijn (onze)

avonturen en gedachten. Zelfs Frankenstein moest leren lopen (peterdestadsvogelaar.blogspot.com) 

1 opmerking:

  1. Werkelijk een schoon gedicht. De dichter in je is ongeschonden. Als je het niet erg vindt, ga ik me niet verdiepen in de regelarij van dit partoum 😉

    BeantwoordenVerwijderen