zaterdag 10 maart 2012

De Mensch


Vanaf mijn balkon kijk ik uit over Los Llanos De Aridane. Tussen brede wegen ligt een wirwar aan straten en stegen met daarin huizen in karakteristieke kleuren zoals groen, lila en blauw. Her en der verspreid, in grote aantallen liggen waterbassins. Deze bassins worden bewoond met, dat blijkt ’s avonds laat, een enorm aantal kikkers en padden. Die beesten maken een groot kabaal dat monotoon aanhoudt tot een uur of twee ‘s nachts. Dan is het stil tot een uur of vijf, als ontelbare hanen een nieuwe dag inluiden. In stilte verlaat ik later ons appartement voor een kleine ochtendwandeling, de stoelgang kan immers onverwachts op gang komen. In het struikgewas langs de weg de zang van een kleine zwartkop en verderop net voorbij enkele avocadobomen kwetteren enkele kanaries. Als ik terugkeer zie ik de plaatselijke kleine zilverreiger naar zijn vaste stekkie vliegen. Hij zal zich te goed gaan doen aan een kikker die schor en moe is van het kwaken. Op de valreep pluk ik nog wat sinaasappels waarvan het sap straks het ontbijt kleur zal geven.


Kikkers hanen en honden
Doorwaakt ervaar ik een
Nieuwe dag

1 opmerking:

  1. Het appartement was niet van een wc voorzien begrijp ik, zodat de stoelgang buiten diende plaats te vinden ter opluistering van de ochtendwandeling? Het is te "hopen" dat de wandeling door struweel voerde en niet doorheen de bebouwing...

    BeantwoordenVerwijderen