zondag 19 maart 2023

So Ham

Met de titel van dit blogje maakte ik kennis tijdens een yogales. Het betekent: Ik ben. Ik staat met een hoofdletter en geeft het Allerhoogste weer. Althans zo kan je het begrijpen. Ik is de oorsprong en zit in alles. In de loop van de tijd kan So  Ham van elke persoon een eigen interpretatie krijgen. Bijvoorbeeld: ik ben - ik met een kleine letter. Maar ja, wat betekent dat, spiritueel?

Voor mij is dat: ik besta, ik leef. Het werkt verzachtend als het tegenzit. Ben heeft ook een verleden tijd. Dat aspect kan een vervelende betekenis krijgen. Je bent er immers niet meer. Toch is het verleden niet altijd naar. Ik was …

Gisteren bij ‘mijn’ werpgroepje, speerwerpers. Ik genoot volop. Op zeker moment was ik weer aanwijzingen aan het geven. Het voelde als vanouds. Gezien de reacties hadden de atleten dat ook.

De jongsten, Collin en Tico, maken vorderingen. Ze werpen technisch netjes. De afstand komt vanzelf. Bij de oudere atleten gaan de vorderingen wat minder snel, maar hier en daar de techniek polijsten geeft nu al goede resultaten. Ik kan haast niet wachten op de start van het nieuwe seizoen.

Iets heel anders nu. Leon vond mijn sierdistel erg mooi. Omdat René er ook een stekje van wilde, ben ik aan de slag gegaan.



         het stekje floreert
         beseffend van de schoonheid
         ben ik tevreden

  

1 opmerking:

  1. De vaart zit er al weer in...nu de richting nog Tino...hou vol...komt goed...🤛🤜👏

    BeantwoordenVerwijderen