woensdag 28 december 2022

Buiten zijn

Wat bij mij beslist niet weg is, is de drang om buiten te willen zijn. Heerlijk. Matige weersomstandigheden: wind, regen, maken mij dan haast niet uit. Af en toe licht in onbalans, wandel ik door Vogelenzang Noord. Ik kan de verleiding om even aan de rand de polder in te kijken niet weerstaan. Een grote zilverreiger vist langs een slootkant. Een torenvalk bidt en vliegt, op zoek naar een prooi. Verderop zwemmen wat krakeenden. Via het plantsoen bij basisschool de Klinker wandel ik richting huis. Lichte miezer probeert mij te plagen. Wat niet lukt. Thuis krijg ik nog een toetje. Een prachtige vink, een mannetje, scharrelt in de tuin. Een ochtend volop genot.   


2 opmerkingen:

  1. 👍doorgaan zo. Het oude leven komt langzaamaan terug.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik zie je kijken en luisteren tino alsof ik je hoor spreken. Doorgaan dus.

    BeantwoordenVerwijderen