zaterdag 15 april 2017

De tjiftjaf


Ondanks dat er bordjes op de bomen langs het pad zijn gespijkerd waarop de tekst, ‘verboden afval te storten’, ligt het plantsoen vol met tuinafval. Ik schud mijn hoofd en loop verderop het volkstuinencomplex binnen. Onder een struik scharrelt een klein bruin vogeltje. Ik houd even halt om het beestje op naam te brengen. Een man nadert steppend op een scooter en vraagt wat er te zien is. 
‘Een klein bruin vogeltje, waarschijnlijk een tjiftjaf denk ik’.
Samen kijken wij of hij zich wil laten zien. Al na enkele seconden hipt hij vanachter de struik vandaan en fladdert een bosje anjers in. Op het gezicht van de man verschijnt een glimlach.
‘Leuk he?’ zegt hij.
Ik kan dat alleen maar beamen.

2 opmerkingen:

  1. Hij roept zijn eigen naam, daar herken ik hem aan.
    Zo leuk!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ja, zo gewoon dat je er haast aan voorbij loopt - gelukkig deed ik het niet :-)

      Verwijderen